Read more
Exploring Adjectives (Expositional Text)
Objectives
Respond to meaning and generic
structure in written essay in accurate and fluent ways within daily life
contexts to be able to access scientific texts such as: report, narrative,
analytical exposition.
Learning Objective(s)
- Identify objectives in
expositional texts correctly
- Define some adjectives in
expositional texts accurately
- Analyze the base words for some
adjectives correctly
Learn about it!
Hello, how long have
you been using Quipper? Are you new to this? Or you have been
using this website for quite long? Either way, how do you find
it? Is it useful? Are the materials easy to
understand? Is it fun?
Take a look at the bold words. What
are they? The following table shows you the part of speech. There is a noun,
verb, and an adjective
So, the bold words are adjectives.
What does an adjective do and when do we use adjectives?
Adjectives are words that describe nouns and pronouns by providing more
information about the nouns they describe. An adjective describes words that
can be used to tell us how something looks, feels, sounds, smells, and behaves.
We use adjectives many times. In
writing we have been learning to use adjectives to make our writing more
interesting and descriptive.
Traditionally, adjectives were called "describing words". Adjectives
are words that modify nouns.
For
examples:
- the lion
- the fierce lion
- the fierce female lion
In this lesson you will explore
adjectives which are used in a text. For this time, you will explore exposition
texts.
The adjectives in the text are the words in blue. Now, let’s explore the meaning.
Keypoints
Here are some ways to classify
Adjectives:
- An adjective always has the
same form. There is no ending for number or gender.
- Most adjectives have no special
form but there are some endings use to form adjectives from other words.
Here are some examples:
Jawablah pertanyaan-pertanyaan berikut dengan jujur dan bertanggungjawab!
No. | Pertanyaan | Jawaban | |
---|---|---|---|
01. | Saya mengetahui arti kata-kata pada pada teks di atas |
Ya | Tidak |
02. | Saya bisa mengucapkan kata-kata sesuai dengan audio/video yang disajikan |
Ya | Tidak |
03. | Saya bisa memperagakan percakapan dengan membaca teks yang tersedia |
Ya | Tidak |
04. | Saya bisa memperagakan percakapan dengan sedikit membaca teks |
Ya | Tidak |
05. | Saya bisa memperagakan tanpa membaca teks |
Ya | Tidak |
06. | Saya bisa memperagakan tanpa membaca teks disertai dengan variasi baru atau pengembangan teks |
Ya | Tidak |
07. | Saya bisa membuat karya video terkait dengan percakapan yang diperagakan |
Ya | Tidak |
08. | Saya bisa membuat video dan telah disosialisasikan pada sosial media yang saya miliki |
Ya | Tidak |
Bila ada jawaban "Tidak", maka segera lakukan review pembelajaran, terutama pada bagian yang masih "Tidak".
Bila semua jawaban "Ya", maka Anda dapat melanjutkan ke pembelajaran berikutnya.
Buatlah jurnal harian untuk membantumu dalam mempercepat proses pembelajaran dengan menjawab soal evaluasi diri berikut ini.
- Apakah yang kamu telah pelajari pada bagian ini?
- Apa yang menarik pada sesi ini?
- Apa kendala yang kamu alami?
- Apa yang kamu lakukan untuk mengatasi kendala tersebut?