Read more
1.1 SIMPLE GREETING:
There are two divisions of time in a day, AM and PM. AM is Ante Meridiem. The time duration of AM is from 12.00 midnight to 12.00 noon. PM is Post Meridiem. The time duration of PM is from 12.00 noon to 12.00 midnight.
- Let us discuss some words related to greeting. They are GOOD MORNING, . GOOD AFTERNOON, GOOD EVENING, GOOD NIGHT, and GOODBYE.
1. Good Morning. The duration of GOOD MORNING is after 12.00 midnight until approaching 12.00 noon.
2. Good Afternoon. The duration of GOOD AFTERNOON is after 12.00 noon until approaching 06.00 pm.
3. Good Evening, the duration: of. ‘GOOD EVENING is after 06.00 pm until approaching 12:00 midnight.
4. Good Night. We use ‘GOOD’ NIGHT when we want to go to sleep we want to separate i in the evening.
5. Goodbye. We use GOODBYE when’ we want to separate at any time of day.
SITUATIONAL CONVERSATION :
A: What will you say if I meet you at 06.00 am?
B : I will say GOOD MORNING.
A: That's right. Now, what will you say if I meet you at 09.00 pm?
B : In that case I will say GOOD EVENING.
A: You are right. What will you say if I meet you at 04.30 pm?
B : I think I will say GOOD AFTERNOON.
A : Good. Now, what will you say if you want to go to sleep?
B : I will say GOOD NIGHT.
A : That's right. What will you say if you want to separate in the evening?
B : I will say GOOD NIGHT, and I think I can also say GOODBYE.
A : You are right. GOOD BYE is used for any time of day.
SITUATIONAL CONVERSATION
Bacalah materi yang tersedia, setelah itu putar audio pada tautan yang disediakan, dengarkan kemudian tirukan, lakukan berulang-ulang. Cari teman untuk memperagakan percakapan setelah itu lakukan improvisasi. Langkah terakhir adalah membuat sebuah video terkait kegiatan bermain peran sesuai dengan topik di atas. Selamat berlatih!
Jawablah pertanyaan-pertanyaan berikut dengan jujur dan bertanggungjawab!
No. | Pertanyaan | Jawaban | |
---|---|---|---|
01. | Saya mengetahui arti kata-kata pada pada teks di atas |
Ya | Tidak |
02. | Saya bisa mengucapkan kata-kata sesuai dengan audio/video yang disajikan |
Ya | Tidak |
03. | Saya bisa memperagakan percakapan dengan membaca teks yang tersedia |
Ya | Tidak |
04. | Saya bisa memperagakan percakapan dengan sedikit membaca teks |
Ya | Tidak |
05. | Saya bisa memperagakan tanpa membaca teks |
Ya | Tidak |
06. | Saya bisa memperagakan tanpa membaca teks disertai dengan variasi baru atau pengembangan teks |
Ya | Tidak |
07. | Saya bisa membuat karya video terkait dengan percakapan yang diperagakan |
Ya | Tidak |
08. | Saya bisa membuat video dan telah disosialisasikan pada sosial media yang saya miliki |
Ya | Tidak |
Bila ada jawaban "Tidak", maka segera lakukan review pembelajaran, terutama pada bagian yang masih "Tidak".
Bila semua jawaban "Ya", maka Anda dapat melanjutkan ke pembelajaran berikutnya.
Buatlah jurnal harian untuk membantumu dalam mempercepat proses pembelajaran dengan menjawab soal evaluasi diri berikut ini.
- Apakah yang kamu telah pelajari pada bagian ini?
- Apa yang menarik pada sesi ini?
- Apa kendala yang kamu alami?
- Apa yang kamu lakukan untuk mengatasi kendala tersebut?
Informasi lainnya yang terkait dapat diakses pada tautan berikut ini